Praktiske Oplysninger
Telefontid
Sekretærene er tilgængelig på telefonen mellem 08.00-12.00. Bestilling og ændring af tider og receptfornyelser foregår via sekretærerne.
De er også behjælpelige med øvrige spørgsmål, og ofte kan de vende problemstillinger med lægen til konferencen og vende tilbage med en plan.
Akuttelefonen er altid bemandet, og ved behov for akut opsættelig hjælp kan dette nummer anvendes udenfor telefontiden. Vi har et vagtfællesskab med anden klinik i nærområdet, og såfremt der ikke svares på akuttelefonen, henviser vi til vagthavende klinik via vores hovednummer.
E-konsultationer
Man har mulighed for E-konsultation via vores e-portal eller app’en “Min læge”. Disse forespørgsler skal efter overenskomsten besvares indenfor 5 hverdage, så de kan ikke bruges til akutte problemstillinger og ej heller til receptfornyelser.
E-konsultationer bruges kun til små korte spørgsmål og ikke til længere og dybere beskeder.
Videokonsultationer
Vi har mulighed for videokonsultationer. Disse bruges primært i forbindelse med opfølgning på et i forvejen kendt problem, da der er meget begrænsede muligheder for undersøgelse, men er velegnet til opfølgning eller prøvesvar.
Receptfornyelse
Recepter kan fornyes telefonisk hos sekretærerne, elektronisk via e-portalen eller via app ‘Min Læge’ og ‘Min Medicin’ samt ‘Sundhed.dk’.
Der er også mulighed for at forny medicin ved at udfylde seddel i indgangspartiet og smide i den transparente postkasse på bordet.
Vi tilstræber at elektronisk bestilte recepter er behandlet inden klokken 15.00 alle hverdage.
Vi har pligt til at følge op på indikation, effekt og bivirkninger på mediciner som vi udskriver, og vi tilstræber os, at alle som tager fast medicin skal ses mindst en gang årligt. Derfor kan vi nogle gange afvise forespørgsler med besked om at bestille tid til opfølgning.
Er man i behandling på en sygehusafdeling eller et højt specialiseret ambulatorium skal receptfornyelser foregå ved den behandlingsansvarlige læge/sygehusafdeling. Når man afsluttes fra et ambulatorium til opfølgning hos os, overtager vi også receptfornyelsen, men frem til det, vil anmodninger rutinemæssigt blive afvist.
Ved Morfinbehandling efter kirurgi, skal der fra denne afdeling foreligge en udtrapningsplan og recepter indtil man er færdig med behandlingen. Fornyelse af disse recepter vil også rutinemæssig blive afvist.
Vanedannende medicin udskrives kun ved fremmøde, og kan ikke bestilles på de ovennævnte metoder.
Såfremt man får vanedannende medicin, skal man være opmærksom på, at man har nok medicin imens vi holder ferielukket, da disse ikke vil blive fornyet ved vores samarbejdsklinik.